Solovei
Reaction score
45

Profile posts Latest activity Postings About

  • Turns out I'm starting a new job soon!
    Pro: I can splurge on paid assets/plugins!
    Con: less time to mess around with said assets/plugins...
    Taking a Python class and tonight's lecture is on loops. Instructor mentions flag variables that tell the loop when to stop running.
    Me, taking notes: "oooh it's like turning a switch on and off in RPG Maker! :kaojoy: "
    Quexp
    Quexp
    ME TOO! Well, kind of -- I just started taking a JavaScript class and I find myself comparing to different RPG Maker things. :LZSlol:
    Solovei
    Solovei
    @Quexp I'd love to learn JavaScript! But... maybe one thing at a time XD
    • Like
    Reactions: Quexp
    Quexp
    Quexp
    I got stuck today, gave up and worked on my game. Haha!
    Are the default-size "chibi" sprites really a bad thing for a project? I'm not planning to sell my game anyway but I was wondering if they were as hated as some videos seem to claim...
    Finnuval
    Finnuval
    Short answer : no.
    Things are never as hated as anything on internet makes it look... Its Just you'll hear the loudest fools the most usuallyxD
    Solovei
    Solovei
    The only thing I would change is making them even smaller on the overworld map XD
    I swear I saw a plugin somewhere that does that but I can't find it anymore
    BK-tdm
    BK-tdm
    Tbh i like rtp a lot, and MV chibis is what drew me into it, if anyone ever tried to draw a sprite or an sv battler they would realize the amount of work and detail these sprites have in comparison to other "srs spritez" out there, i would slap whoever hates MV sprites just because "chibi bad" and cant actually draw better :kaoangry:
    I don't even know if I'm going to USE all these maps in my game, I just like making maps...
    • Like
    Reactions: orochi2k and Quexp
    Finnuval
    Finnuval
    Then you have never seen parallax mapping done right I guess . Not saying Every game needs IT and it sure adds a lot of time investment but it can surely make a huge difference if done right
    Solovei
    Solovei
    @Finnuval it's entirely possible I haven't seen it done right, haha!! Do you have some examples I can look at that illustrate the difference?
    Finnuval
    Finnuval
    Ill send you some later today (currently eating) xD
    • Like
    Reactions: Quexp
    Still early in development but feel like I'm hitting a wall. Either I can't find plugins to do what I need, or they're paywalled :/
    • Sad
    Reactions: Quexp
    Sigony
    Sigony
    Unfortunately, for unique behaviours you need to either make it yourself or be willing to pay because a paywall scares people off and makes it less common. You want that, to differentiate your game.
    Solovei
    Solovei
    I'm just trying to solve a few GUI/menu things - a way to display more text in the profile portion of the status menu, an encyclopedia-type thing for NPCs, maybe... Maybe I'm just not looking in the right place?
    Sigony
    Sigony
    It's possible that it has been made already, and you can look. But you might need to pay for it. And you might also not get exactly what you want. Things that seem simple can be rather difficult to code, and can take hours.
  • Loading…
  • Loading…
  • Loading…

Latest Threads

Latest Posts

Latest Profile Posts

Pretty much stopped posting in the progress thread cuz it feels like talking to the void, lol, so I've just been posting on IG instead. But someone finally liked my post there, lol. Dunno if I'll continue tho. Probably not xD

My game's progressing quite well. Just kinda stuck on mapping right now. Decided to go the side, slightly top down view route. I'm drawing everything from scratch for a personal touch uwu
Stomach isn't feeling too good last time. Perhaps something I ate
Phew! logged back. Seems I was too occupied with 3D learning (yeah for RPGM purposes) creating IRL space, trying to grow catnip, dealing with health and DC is good. (so MrC) ^^
Tyler.stewart wrote on Cherry's profile.
I was wondering if you've heard anything about the patch that allows you to show text anywhere on the screen utilizing pictures being upgraded to work with the official 2k3 release? Your work with 2k3 is awesome dude, keep it alive. I'm 33 and am still playing with 2k3 largely thanks to your work with the game engine. I appreciate the official patch updates you post. Please continue posting
Currently trying to add items in the same style as Kyrise's excellent icons. I like having a large variety of items :3 KyriseandMe.PNG

Forum statistics

Threads
112,333
Messages
1,067,471
Members
145,973
Latest member
Arcanica
Top