Dan59

Warper
Member
Reaction score
0
First Language
French
Primarily Uses
Bonjour

pourriez vous m'aider?
je voudrai savoir comment placer les plugins dans le gestionnaire de module
dans RPG maker MZ je voudrai pas faire des erreurs puisque j'ai toute la collection de Vizu MZ

merci d'avance de votre réponse

NeptuneTron

The Salticid Scholar of the North
Veteran
Reaction score
44
First Language
English
Primarily Uses
RMMV
I'm sorry, my French is pretty terrible (thank heavens for Google translate), but I'll try to help you anyhow as best I can. I think the official or semi-official language of these forums is technically English, so you'll unfortunately probably have better luck getting responses if you try to use English as much as you can in the future.
Je suis désolé, mon français est assez terrible (merci le ciel pour Google translate), mais je vais essayer de vous aider de toute façon du mieux que je peux. Je pense que la langue officielle ou semi-officielle de ces forums est techniquement l'anglais, vous aurez donc probablement plus de chance d'obtenir des réponses si vous essayez d'utiliser l'anglais autant que vous le pouvez à l'avenir.

If I understand, you're having difficulties with adding plugins to your MZ project.
Si je comprends bien, vous rencontrez des difficultés pour ajouter des plugins à votre projet MZ.

First, find the project folder for your game. For example, let's say I'm working on my super fun game, "MZ Test", right here.
Tout d'abord, recherchez le dossier du projet pour votre jeu. Par exemple, disons que je travaille sur mon jeu super amusant, "MZ Test", ici.
1621151229193.png

If I open this folder, I'll see a bunch of other folders. The one I want to go to is labled "js".
Si j'ouvre ce dossier, je verrai un tas d'autres dossiers. Celui auquel je veux aller est étiqueté "js".
1621151378748.png
In "MZ Test/js", there's a folder called "plugins", which is where we want to go next.
Dans "MZ Test / js", il y a un dossier appelé "plugins", où nous voulons aller ensuite.
1621151447767.png
Now that we're in the "/js/plugins" folder for our game, we can paste in all the plugins we want to use into this folder. For example, let's say I want to use this plugin, "PluginNoveau". I copy it from wherever else I have it saved, and just paste it into this folder here.
Maintenant que nous sommes dans le dossier "/ js / plugins" de notre jeu, nous pouvons coller tous les plugins que nous voulons utiliser dans ce dossier. Par exemple, disons que je veux utiliser ce plugin, "PluginNoveau". Je le copie de partout ailleurs où je l'ai enregistré, et je le colle simplement dans ce dossier ici.
1621151608101.png

1621151636844.png

Now that all the plugins we want to use are located in the correct folder, we can go back to MZ to start using them.
Maintenant que tous les plugins que nous voulons utiliser sont situés dans le bon dossier, nous pouvons revenir à MZ pour commencer à les utiliser.

Now we open the plugin manager in MZ.
Maintenant, nous ouvrons le gestionnaire de plugins en NZ.
1621151741380.png

Double-click or press enter on the first open slot in the plugin manager, and it'll bring up a new pop-up to start adding plugins to your project.
Double-cliquez ou appuyez sur Entrée sur le premier emplacement ouvert dans le gestionnaire de plugins, et une nouvelle fenêtre contextuelle apparaîtra pour commencer à ajouter des plugins à votre projet.
1621151827007.png

Click on the dropdown menu labled "Name:", and select on the name of the plugin you want to use. In our case, we want to use "PluginNoveau". When you click on the plugin's name, you should see a little description about what the plugin does beside it (in this example, PluginNoveau is just a duplicate of "TextPicture.js", so the description is also duplicated).
Cliquez sur le menu déroulant intitulé "Nom:", et sélectionnez le nom du plugin que vous souhaitez utiliser. Dans notre cas, nous voulons utiliser "PluginNoveau". Lorsque vous cliquez sur le nom du plugin, vous devriez voir une petite description de ce que fait le plugin à côté (dans cet exemple, PluginNoveau est juste un double de "TextPicture.js", donc la description est également dupliquée).
1621152052446.png

Lastly, we just make sure that the "Status:" of our plugin is "ON", and then press OK.
Enfin, nous nous assurons simplement que le "Statut:" de notre plugin est "ON", puis appuyez sur "OK".
1621152102813.png

Now the plugin is ready to use! We can repeat the steps in the Plugin Manager to add as many plugins as we want.
Le plugin est maintenant prêt à être utilisé! Nous pouvons répéter les étapes dans le gestionnaire de plugins pour ajouter autant de plugins que nous le voulons.
1621152227143.png

I hope this helped, and I'm sorry that I couldn't use your native language very well. If you have any questions, I'll do my best to answer them!
J'espère que cela vous a aidé et je suis désolé de ne pas pouvoir utiliser très bien votre langue maternelle. Si vous avez des questions, je ferai de mon mieux pour y répondre!

slimmmeiske2

Little Red Riding Hood
Global Mod
Reaction score
5,604
First Language
Dutch
Primarily Uses
RMXP

@Dan59 This is an English language forum, so all posts need to be in English. Please translate your post, thanks.

ShiningPhoibe

Veteran
Veteran
Reaction score
33
First Language
French
Primarily Uses
RMMZ
Ce n'est pas très compliqué : comme indiqué dans la documentation, on met les plugins VisuStella dans l'ordre suivant : 0, 1, 2, 3, 4, 5. Plus le chiffre est petit, plus le plugin est haut dans la liste. Plus le chiffre est grand, plus le plugin est bas dans la liste. Les plugins ayant le même chiffre peuvent être mis dans n'importe quel ordre.

It's rather easy: as per the documentation, VisuStella plugins are to be ordered as follows: 0, 1, 2, 3, 4, 5. The lower the number, the higher its position in the list. The higher the number, the lower its position in the list. Same-numbered plugins can be in any order.

Latest Threads

Latest Profile Posts

I just did some math and... apparently what seemed to be a little fun gimmick turned out to be an 80+ actors project :kaoswt2:
Yay! the original character contest 3 pack is here!
Both MV and MZ looks very good, congratulation for both RMW and Tkool participant!
I definitely can add these characters to use for my game project.

Steam link
The worst part of game development has to be marketing. Ugh...
May be starting a new job in a month or so. The thought is both exciting and terrifying.
Not like a rollercoaster though. Rollercoasters are just terrifying.
"Merchants don't sell you a product. They sell you something RIGHT NOW. That's all they're selling, the product of having what you want RIGHT NOW and not having to wait for it."

Forum statistics

Threads
112,476
Members
146,143
Latest member
marquez19marissa